23/04/2020

Viens visam un viss vienā. Vitamīnu deva ādai.

   Kārtējā vitamīnu deva ādai. Sejas, roku, pēdu, ķermeņu krēms. Viss vienā un viens visam. Sen esmu sapratusi, ka nav vajadzības pēc daudziem kosmētikas produktiem mūsu ādai. Vairāk jau tas ir ražotāja mārketinga triks, lai pēc iespējas vairāk liktu mums pirkt izstrādājumus, kas mums pēc būtības nav pat nepieciešami.


   Divi vairākreiz lietojamie flakoniņi un uz mēnesi esmu nodrošināta ar ķermeņa kopšanas kosmētiku. Šoreiz man sagribējās un saliku kopā - kokoseļļu, mežrozīšu, smiltsērkšķu un avokado eļļas, šī sviestu, bišu vasku, vienu svaigas alvejas laksta mīkstuma sakasītu želeju, konservantam E vitamīnu un aromātam lavandas ēterisko eļļu. Un ko vairāk vajag? Neko.


   Vitamīnu deva ādas lutināšanai ir gatava. Lietoju ik vakaru pirms naktsmiera. Un pat bērni šo izmanto. Dēls grib masāžu mugurai - noder kā masāžas eļļiņa. Meita palietot krēmu- lūdzu. Nekādu aizliegumu lietot lielam vai mazam. Tas arī savulaik lika savādāk paskatīties uz kosmētiku un to ko lietojam ikdienā - viens vienīgs meitas jautājums (kad šai bija kādi 2 gadi apmēram), redzot ka es lietoju sejas krēmu, paprasīja - es arī gribu, drīkstu? Pirmā reakcija bija - nē. Tas ir pieaugušo krēms, bērnam nav ieteicams. Un pati aprāvos no sava teiktā. Kā man var būt viņš labs, ja bērnam kaitīgs? Tanī dienā sāku pētīt produktu sastāvus, tulkot, analizēt un lasīt visu pieejamo literatūru ko atradu. Un drīz vien es izmetu visu ārā, kas man bija mājās. Tik daudz kaitīgu vielu, tik daudz naftas pārstrādes produktu zieķējam visos iespējamos veidos uz ādas un matos, ka pēc tam brīnamies nez no kurienes rodas mistiskas slimības, ādas problēmas, alerģijas, jūtīgas ādas, taukainas, sausas vai kombinētas sejas ādas utt. Mēs paši to visu nodaram ādai, akli sekojot līdzi reklāmām un firmu mārketingiem, pērkot bezjēdzīgus produktus, ticot, ka tas darīs brīnumus.
   Bet mans brīnumlīdzeklis ir tikai šis viens vienīgais. Jau gadus 10 tikai pašu taisīta, gatavota kosmētika. Pamainu dažas sastāvdaļas, paeksperimentēju ar receptēm, ar gatavošanas veidu. Bet pamatā tikai eļļas, sviesti un dažādi ekstrakti. Un man tas patīk, un ādai vēl jo vairāk. Kā es brīžam iesmeju - manu krēmu pat uz sviestmaizes var likt.

1 komentārs: