21/05/2024

Ārstniecības augu dārzs

   Man nekad nebūs dārzs ar futbollaukuma tipa zālāju, perfekti apstrādātām košumdobēm, ar pareizi sabalansētiem un saskaņotiem augiem, kas veido perfekto kultūrdārza ainavu. 

   Man ir kultūraugi, kas sajaukti ar nezālēm un no savvaļas atvestiem augiem. Man ir neliels haoss dobēs, kur augu augumi, izmēri un krāsas galīgi nesaskan. Manu dārzu iecienījuši mazputni, kuri čivina visos stūros, spēlē ķērenes un glabiņus manos krūmos, kokos un aizaugušās takās. Viss zumm, sīc un zuzina. Dārs, kas ir dzīvs. Un brīžam liekas, ka es esmu tikai ciemiņš tai visā.  

   Un runājot par dārziem, mani uzaicināja Gāliņciema bibliotēka padalīties ar savu pieredzi un zināšanām, kā es pamazām sev veidoju dārzu, kurā aug, un vēl tikai kaut kad augs, pārsvarā tikai ārstniecības augi. Iepazīstināju ar augiem, ko ievācu tējām, lasot ne tikai savvaļā, bet mēģinu jau savvaļu nedaudz ienest dārzā. Atklāju dažādus eksperimentus, ko veicu, un kādi ir bijuši veiksmīgie un neveiksmīgie iznākumi. Dažas receptes, ko gatavoju no ievāktiem augiem.





   📷 Ramona Jaceviča.

   Izrevidēju savus krājumus, un sanāca arī ko piedāvāt nelielai degustācijai. Atradās pagrabā krūzmētras un vīgriezes sīrupi, krizdoļu un cidoniju sukādes, kaltēti tomāti un kabači kā čipsi. Un protams degustācijām dažādas tējas. Un piedāvāju vienu jaunumu - pieneņu pumpuri vīna marinējumā. Sanāca kā sālītas olīvas. Tik latviskā variācijā. Tās pienenes dārzā mēģinu visādi likvidēt. 

   Garšīgi panašķējām, parunājām par augiem, ko katrs audzējam. Un ka nezāles ne visas ir izraujamas un metamas kompostā. Bija jauka un interesanta tikšanās ar domubiedriem. Ceru ka kādam bija noderīga mana pieredze, tās nelielās zināšanas ar kurām padalījos, un varbūt iedvesmoju uz savu dārzu paskatīties savādākām acīm. 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru