18/03/2020

Ziemassvētku kūciņas.

  Iekrāju darbā dažas atvaļinājuma dienas, plus par teicamiem sporta normatīvu rezultātiem vēl pāris klāt, un ar nepacietību gaidīju 16.03. bērnu skolēnu brīvlaiku, lai visi kopā baudītu brīvo laiku, un atklātu dārza sezonu ar sējas laiku un sakopšanas darbiem pēc ziemas. Te nu bija. Kā jau zināms kas notiek visā Latvijā un Pasaulē, tagad visi "atpūšamies" vairāk vai mazāk no darbiem, skolām un treniņiem. Laiks arī tāds, ka dārzā varu nerušināties. Burkānu un salātu sēja atliekās.Te sniegs, te lietus, te vēji.
  Bet pavasari gribu un zemīti gribu. Atliek pašreiz kastītes uz palodzes. Sasēju čili un papriku siltumnīcai. Trīskāršā daudzumā. Kur likšu tik daudz nezinu, bet vajag. :D



  Un ja reiz atvaļinājums, ja reiz mājās jāpaliek, tad kaut kas lietderīgs jāpadara.
  Šo vasaru mūsu dzīvoklis iegūs jaunas pārvērtības, kapitālais remonts. Bet pirms to mazie sagatavošanās priekšdarbi - mantu šķirošanas ar ļoti kritisko aci. Ķēros ar apņēmību klāt savai darbnīcai. Jo pēc pārvērtībām dzīvoklī vairs nebūs atvēlēts tik daudz vietas materiāliem cik līdz šim bija - vesela istaba. Izšķērdīgi vai ne? Plaukti pie plauktiem, kastes pie kastēm. Veru vienu vaļā - dabīgie materiāli kaudzēm. Hm. Nu kā tu izmetīsi, tie visi takš vajadzīgi. Viss noderīgs. Lasīts, vākts ar rūpību, dažas jau kā sagataves apstrādātas. Korķīši, niedru salmiņi, augu, sēklu mizas, čiekuri un kaltētas apelsīnu ripas.



  Nekas negrib no manis atvadīties (vai es no viņiem).
  Nākamās kastes - atstarojošais materiāls, koka rāmīši, stikla trauciņi kas gaida pārvērtības, drātis dažāda lieluma un biezuma, sveču liešanas trauki.
  Vēl kaste ar matu rotām, maskām. Viss rūpīgi vākts un gatavots. Taisītas dažādām tematiskām ballītēm. Vēl pat nesen vajadzēja. Tātad visu vajag. VAJAG.


 Tad rokdarbu kastes, spolītes, ak mī un žē cik man viņu. Daudz. Vēl no veikala laikiem saglabājušies nepārdoti. Izšūšanas diegi, ar plašu krāsu gammu. Filci, presētais un bakstāmais. Arī adatas ir filcu, šujamās ar roku vai mašīnai, pērļošanai un vēl un vēl un vēl. Vajag, visu vajag.




   Spalvas. Protams vajag. Kuram gan nevajag spalvas.:D Pat vēl nesen skolā meitai vajadzēja sapņu ķērājam. Man viss ir, kā veikalā, tik atver kastīti - ņem meitiņ, viss ir, kas nepieciešams vizuālajai mākslai vai mākslas skolai. (Desmitos vakarā, kad meita attopas, ka rīt jau vajag> :D)


  Un tad vēl kastes pie kastes, ar glezniecībai nepieciešamo. Gaida pasūtījums glezna pat rindā. Tātad visu vajag. Eļļas krāsas, guašas, akrila, akvareļu, stikla krāsas. Otas, pindzeles un švammītes, kur tad nu bez tām. Vajag.
  Kaste ar pārstrādāto papīru, sapresētās un sašūtās otrreiz lietojamās grāmatas. Žurnāli un grāmatas, kas ir graizīšanai dažādām tematiskām nodarbībām. Bibliotēka šad tad aicina ko interesantu pasniegt. Viss ir vajadzīgs tātad. Sazin kad atkal būs jādodas ko interesantu citiem pasniegt. Tāpēc kaste ar šabloniem ir vajadzīga. Vajag.


  Eh, šitā es nekur netikšu.Visu vajag. Sintaponi, rāvējslēdži, lentītes un striķi, audumi, dzijas. Kur tad es bez dzijas un tamboradatas. Tās abas komplektā man kā gaiss. Kas vislabāk relaksē ja ne tamborēšana. Visu vajag.
 Tagad darbnīca ir skaisti sakārtota. Prieks skatīties. Bet kur man to visu likt pēc remonta. (te raudošs emodži). Kāpēc, nu kāpēc man ir tik daudz hobiju un aizraušanos, ka neko nespēju atmest? Un te arī mana stigrā apņēmība un kritiskā ac sabruka.


  Gāju uz virtuvi ar visu savu sāpi, meitas iedotā recepte rokā un mierinu ar kūciņu gatavošanu. Ar Ziemassvētku kūciņām. :D




 Receptē un bildē skaisti, bet dzīvē ne tik skaisti. Bet toties ļoti gardi. Ziemassvētku biskvīt cepumi/ kūciņas ar mango - laima pildītu krēmu. Un padomāju, gan jau viss būs labi. Tā nebūtu es ja neizdomātu, kā pēc jaunā remonta visu salikt un samenedžēt. Būs viss bumbās! Uzkožam Ziemassvētku kūciņu marta vidū.

P.S. Vienu lietu tomēr atmetu, sveču liešanu. Atvadījos no vesela maisa ar sveču vasku kausējumiem un liešanas traukiem. Ar dēlu izstiepām 3 maisus nevajadzīgā. Cerība ir, ka es tomēr nav tik bezcerīga vācēja :D

2 komentāri:

  1. Novēlu izturību un pacietību, kapitāls remonts ir stresaina štelle. Man tikko pirms mēneša tāds beidzās, nespēju vien atgūties pēc murga, bet vienlaikus priecājos par pārvērtībām, tāpat šo to pārkārtoju atkal pa jaunam. Man līdzīgi ir plauktu sistēmas ar miljons vajadzīgām lietām, kurām pieliku priekšā bīdāmās durvis (2 parastās, 2 spoguļu), pa visu sienu un līdz griestiem. Meistars mērīja uz vietas. Un man tur salīda gan apģēbs, gan hobijlietas. Ideāli!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Paldies par atbalsta vārdiem remontam :D Gaidu ar nepacietību. Man ar paredzēti divi lieli sienas skapji. Ceru visu kaut kā samenedžēt.

      Dzēst