28/09/2015

Balzami, uzlējumi un eļļas izvilkumi.

 Pavasarī, kad gatavoju priežu čiekuru sīrupu, atradu recepti kā vēl izspiest no savārītajiem čiekuru labumu.
Parasti, kad izvārīju sīrupu, čiekurus bēru ārā. Bet var izdarīt arī savādāk. Visus savārītos čiekurus burkā un pārliet ar degvīnu. Kad to izdarīju radās ideja, man takš vēl ir sakaltētās ogas un augļi. Piebēru arī tos labi daudz klāt. Tā nu man brūvējums stāvēja visu vasaru, līdz pat rudenim.


  Un tapa man kārtīgs balzams. Salds, gards, sildošs. Maz jau viņš man ir, bet pietiekošs ārstniecības vajadzībām ziemai.
 Bet ar to jau viss nebeidzās. Visus nokāstos biezumus vēl trešo reizi izmantoju.
 Rudenī kā vienmēr lieku raudzēties vīnu. Klasika ar aronijām. Un te piegāzu klāt visus kāstos biezumus no balzamu. Kā arī vēl krustnagliņas, kanēļstandziņas un muskatriekstus. Taps man Ziemassvētku vīns. Ar bagātīgu augļu, ogu un čiekuru buķeti.



  Bet ar to jau mani eksperimenti neapstājās. Draudzene padalījās ar receptēm, kā pagatavot jautrās odziņas. Un pat bija ko nogaršot, lai saprastu, arī es tādas gribu.
 Atkal kārtējais degvīns, smukas pudeles un karafes. Un dažnedažādas ogas.


 Kombinēju visādas variācijas ar plūmītēm, upenēm, mellenēm, aronijām, zemenēm un smiltsērkšķiem. Pat mandeļu un apelsīnu esences izmantoju.
 Vienu karafi pagatavoju ar kaltētām ogām un augļiem.
 Uz Ziemassvētkiem būs ar ko svētku mielastu papildināt. Vai tā pat drēgnos, aukstos ziemas vakaros dvēseli ar ko sasildīt.

 
 Un tā eksmerimentējoties pa virtuvi, ieliku arī trīs pudelēs garšas eļļas. Čili eļļas uzlējums, eļļa ar baziliku un dažādu garšvielu eļļas uzlējums.


 Garšas, smaržas buķetes pēc iekāres.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru