18/07/2014

Pesto vai kaut kas līdzīgs.

 Šodien no dārza atvedu pētersīļus, gigantlokus, dilles. Visu saldētavā nesabāzīsi. Apēst ar tempā nevaram. Un tad beidzot savā dzīvē pieķēros pirmo reizi pagatavot pesto. Cik esmu skatījusies, cik lasījusi, variāciju un ideju daudz. Tāpēc tapa mans variants. (Varbūt nav īsts pesto, jo trūkst rieksti un siers. Bet tos jau arī vēlāk var pieblenderēt un piejaukt.)
 Par cik vēl tirgū bijām, iepirku baziliku un redīsus ar visiem lakstiem. (Paldies Ilzei par rakstu par redīsu lakstiem. Nebiju domājusi, ka tie tik labi un vērtīgi. Jo vienmēr atbaidīja lapu asums).
Tā man blenderējamā traukā saleca - pētersīļi, loki, dilles, baziliks un redīsu laksti. Klāt lēju kārtīgi daudz olīveļļas, piebēru sāli, piparus, pāris lielas ķiplokdaivas un citronsulu. Un visu blenderēju.


 Sanāca garda, spēcīga zaļa pasta. Saliku i saldētavā, i tagad ātrai ēšanai.


 Samalās arī savas garšvielas. Jau pirmās pašu kaltētās dilles un pētersīļi. Klāt vēl kaltēti sīpoli, ķiploki, puravi, paprika, burkāni, baziliks. Tas viss kafijas dzirnaviņās un samalu pulverī.


 Bet kamēr es pa virtuvi, Markuss man gatavoja pārsteigumu. Neļāva iet istabā.
Un tad ielūdza - vakariņās.


 Čalis mani uzcienāja ar pašu sarūpētām vakariņām klātu galdu. Ar svaigu ūdeni krūzītēs bija jābauda ēdiens.
Labu apetīti!

3 komentāri:

  1. Markuss Tev pasniedza svaigēdāju vakariņas, malacis čalis! :)

    Varu iedomāties, kāda smaržu burvība valdīja virtuvē, kamēr visus šos brīnumus sagatavoji :)

    AtbildētDzēst
  2. Veselīgas vakariņas Tev bijušas!:)Bet nu vispār jau malacis!Man arī vienreiz sagaidīja mājās ar ''pašgatavotām'''vakariņām...visa desa un siers sagriezti mazos gabaliņos un tēja ar tik daudz cukura ka mute lipa ciet!!

    AtbildētDzēst
  3. O, jā, es arī atceros kādu galda klājumu, kad manam puikam bija gadi 2... Sauca: kafija galdā, olas pannā! Aizgājām, patiešām! bija izlieta visa kafija, kas tobrīd bija atlikusi nospiežamajā traukā (cik līda krūzītē, pārējā - uz galda), arī panna bija uz galda un tajā vairākas jēlas olas:D

    AtbildētDzēst