27/07/2011

Vērmele

 Jau otro gadu esmu atradusi vietu, kur var atrast šo augu. Maz, bet ir. Bet arī daudz šī auga nevajag.
Es šo šaaaaausmīiiigi rūkto tēju vispār nevaru iedzert. Ja nepieciešamība, meklēju alternatīvu citās zālītēs.


Vērmele.
Vērmeles rosina ēstgribu, veicina gremošanas orgānu darbību, žults un aizkuņģa dziedzera sulas sekrēciju, gāzu izvadīšanu. Tām ir pretiekaisuma, pretsāpju, spazmolītiska un prettārpu darbība. Lietojot nelielās devās vērmelēm ir nomierinoša iedarbība, bet lielās devās tās rada uzbudinājumu, kam seko atslābums.
Lietošana.
Uzlējums - 2 ēd.k. drogas, ar 1 glāzi verdoša ūdens, atstāj ievilkties 2 stundas, nokāš, dzer pa 1/4 glāzes 3 reizes dienā 30 min. pirms ēšanas. 
Tinktūra - 1 daļa drogas aplej ar 5 daļām 70 % spirtu, atstāj ievilkties 7 denas, palaikam saskalinot, nofiltrē. Lieto pa 15 - 20 pilieniem, atšķaidot ar ūdeni, 3 reizes dienā pirms ēšanas. 
Ziede - 1 daļa svaigu lakstu sula, samaisa ar 4 daļām nesālītu cūku taukiem. Ziedi izmanto ādas iekaisuma un brūču dziedēšanai.
Brīdinājums.
Strādājot ar vērmeles drogām, kā arī ilgstoši vai lielās devās lietojot tās preperātus iekšķīgi, var notikt saindēšanās, kas izpaužas kā roku drebēšana, krampji, smagākos gadījumos - halucinācijas. Nedrīkst lietot grūtnieces un mātes bērna zīdīšanas laikā, kā arī anēmijas (mazasinības) slimnieki.
Drogu uzglabāšanas ilgums.
1 gads.
Avots.
Grāmata - H.Rubine, V.Eniņa "Ārstniecības augi", izdevniecība Zvaigzne ABC, 2004.g.
http://www.fitoterapija.lv/lv/fitoterapija-vajas-gremosanas-stimulessanai.php

Es tos pāris zariņus ievācu speciāli mammai. Tai pa reizei vajag, gan ļoti pat garšo. Brrrrr, pat nestādos priekšā, kā to rūgtumu var norīt :D
Es mēģināju dzert vienreiz, vislabāk iegāja iekšā, un pāris malkus varēju norīt kopā ar svaiga citrona sulu, tā nedaudz piepilinot. Tas tā - ja nu kādam vajadzība padzert ;)

2 komentāri:

  1. Šī auga tēju es arī nevaru... man pietiek jau no rūgtās smaržas, ko es jūtu es mēles, kurnu vēl iedzert. Bet mana mamma arī vienā mierā. Varbūt tas nāk ar gadiem?

    AtbildētDzēst
  2. varbūt ar. bet mana muterīte vispār mīl ļoti visu rūgto skābo un sīvo. nekad nav mīlējusi saldu.

    AtbildētDzēst