21/03/2021

Otra virtuālā izstāde - zīmējumi.

 Pavasaris klāt, bet vēl pārāk auksti dārza darbiem. Kamēr vēl mājsēdes ieteikumi, jāatver otra izstāde. Šajā gribu apvienot visus sazīmētos un saskricelētos zīmējumus, ko esmu saglabājusi un sataupījusi. 


Lai sataupītu sazīmētos darbiņus, pasenāk biju izveidojusi albumu, kur krāju zīmējumus. Šķiram to vaļā un skatāmies kas tajā sakrājies:

Zīmējumi iekrāti sākot ar 1991.gadu. Ceļojums zīmējumu pasaulē 30 gadu garumā. Sāku ar zirgiem. Tos esmu daudz zīmējusi. Tie mani mīļākie dzīvnieki. Atceros, savās bērnības mājās, manas istabas durvīm stikls bija nopūstas ar krāsu, un es, saudzīgi ar zīmuli zīmēju un ēnoju, kur tika uzzīmēts zirgs dūmakā, līdzīgi kā šajā zīmējumā. Diemžēl nav saglabājies. 


Toties saglabājušies citi darbi. 
Visvairāk mani uzrunā grafikas tehnika. Šāda tipa zīmējumi man ir daudz. 





Periods ar karikatūru un multeņu varoņiem. 








Neesmu niekojusies tikai ar smukām bildītēm. Bija periods, kad zīmēju arī ko dramatiskāku. 
Šis pirmais briesmonītis ir tapis tieši 5 identiskos eksemplāros. Vidusskolā draugi, kad ieraudzīja ko uzzīmēju, izlūdzās arī sev šo smuko briesmonīti. 




Turpinām tālāk šķirstīt albūmu. 
Turpinu ar savu iemīļoto grafiku. Pa vidam arī kāds akvarelis, spēlēšanās ar akrila krāsām un krāsu zīmuļiem. 







Līdz šim esmu zīmējusi pārsvarā dabu, dzīvniekus, lietas, vietas. Tad cilvēkus nekad. Ja godīgi, nemāku un nesanāk. Bet kādreiz ir jau jāpamēģina un jāpaskatās vai sanāk. Šis pirmais eksperiments. It kā sanāk. Bet ne sejas. Atceros, ka pie tās visilgāk mocījos. Beigās pat baidījos, ka papīram caurumu izdzēsīšu. 


Šo A3 izmēra zīmējumu savulaik man vidusskolā gribēja nopirkt par 20 latiem. Kā redzat - nepārdevu :D Ja es kādā zīmējumā ielieku dvēseli, tad man ir grūti atvadīties, lai arī kādu naudu solītu. 


Turpinām tālāk šķirstīt albumu ar lielākiem vai mazākiem zīmējumiem.




Otrs mēģinājums zīmēt cilvēku. Ilgi zīmējums bija bez sejas. Tomēr saņēmos un pabeidzu.


Kolibri. Šis mazākais putniņš pasaulē, tapa par tetovējumu man pašai. 



Šis zīmējums tapis lielā laika posmā. Iesākts 1997.gadā. Pamazam sāku papildināt. Bet joprojām nav pabeigts. Varbūt kādreiz taps arī turpinājums. 



Tālāk atkal spēle ar grafiku, zīmuļiem, akvareli.



Trešais un pēdējais mēģinājums zīmēt cilvēku. Arī tapis lielā laika posmā. 10 gadu garumā, ja ne vairāk. 


Un pēdējie mani darbiņi. 




Un vēl albums nav pat pusē piepildīts ar zīmējumiem. Vēl daudz vietas iedvesmām. Ir iesāktas idejas, uzmetumi. 

Ceru patika ceļojums manā daudzveidīgo zīmējumu izstādē, kas tapusi 30 gadu garumā. Un lai cik jocīgi nebūtu, šo ziemu daudz brīvā laika it kā bijis, bet nav tapis nekas jauns. Zīmulis un krāsas iekrāmētas dziļi kastēs. Bet būs, noteikti būs turpinājumi. 

1 komentārs: