26/12/2011

Sodas mīklas masa. Svečturis un egles rotājumi.

 Gatavoju Ziemassvētku dekoru. Ar čiekuriem, zvaniņiem.


Bet tad radās ideja par svečturi. Uz ātro pagatavoju pēc bloga "sīkbūšana" receptes - sodas un kartupeļu cietes mīklu.
Pilna krūze sodas + pus krūzes kartupeļu cietes. Samaisīju katliņā, un klāt 3/4 krūzes ūdens. Un uz lēnas uguns karsēju, kamēr sāk saraut mīklā. Kad jutu, ka rauj katlam klāt, ņēmu nost no uguns. Kasīju ārā no katla uz cepampapīru. Vēl nedaudz pamīcīju rokās, un gatavs veidošanai.


Superīgākā mīkla, ar kuru bija prieks strādāt. Maziem tā patika. Ātrais plastalīna variants.
Tik piefiksēu - feina ir kamēr silta. Kā atdzisusi sāk pamazam ķept tomēr. Tāpēc raiti jāizstrādā materiāls.

Divas dienas ķēpājāmies. Pirmajā rullējām un spiedām figūras. Es veidou divus svečturus. Tad cepeškrāsnī iekšā un uz 50 grādiem sakaltēju izstrādājumus.
Bet šodien ar krāsām tos visus krāsojām. Mazie izpaudās tik radoši, ka ne tikai galds bija jāmazgā, bet arī Maritai mute un Markusam mati. :D
Toties gandarījums bija liels par padarīto mazajiem.



Es visus veidojumus vēl ātri pārlakoju ar akrila laku, lai labāk turās krāsa.
Spiestās figūras jau karājās eglē.


Bet man ir kāršņs svečturis, vienai mazai svecītei.
Čiekuri un čiekuriņi, kociņi un zvaniņi ...

7 komentāri:

  1. Nu čakli pēc traka jūs bijuši! Super, malači! :)

    Es gan neko, tik visas dienas pa ciemiem novazājusies :)

    AtbildētDzēst
  2. mēs pirmajā svētku dienā tik visi bērni un radi pie mammas un tēva paciemojāmies un tad visas pārējās dienas pa māju. baudam ģimeniskumu. un ko citu tad darīt ja ne radoši ko kopā pastrādāt :D

    AtbildētDzēst
  3. Fantastiski rotājumi! Un tas svečturs ir vienkārši kolosāls! Nu ļoti,ļoti patīk :)))

    AtbildētDzēst
  4. Re, tomēr man nelikās, kā labāk lietojama mīkla ir, kamēr silta.
    Super jums darbošanās bijusi! :)

    AtbildētDzēst
  5. Ineta paldies. arī pati priecājos par svečturi, ko tik aiz gara laika neizdomā :D
    Ilze, tas kā katram tā izjūta. es liku paredzēto ūdens daudzumu, pat vairāk, un sanāca diezgan mīksta. sākumā pat pārāk. un patika tā struktūra. tās sodas spīdīgums. tik skāde ka pārāk trausla un lūstoša tomēr.

    AtbildētDzēst
  6. patīk man gan rotājumi gan svečturis! Ļoti skaisti viss izdevies!

    AtbildētDzēst