12/06/2011

Ganu plikstiņš

 Pamazam sāku ievākt arī šo tēju. Maz jau esmu patreiz atradusi, tik vienu buntīti draudzenes dārzā. Bet šī jau aug kā nezāle, un vācāma visu vasaru. Mīl augt dobēs, taku malās. Ja citiem nezāle, tad man zāle :D


Ganu plikstiņš.
Plikstiņu lieto ginekoloģijā dzemdes atonijas novēršanai un asiņu apturēšanai, akūta katarāla cistīta, asiņu piejaukuma urīnā, mēnešreižu traucējumu un stipru un ilgstošu asiņošanu gadījumā, caurejas un dizentērijas ārstēšanai.
Lietošana.
Novārījuma vai uzlējuma pagatavošanai ņem 1 - 4 gr sausas drogas uz 1 glāzi ūdens. Var ņemt arī 2 ēd.k. sasmalcinātu lakstu uz 1 glāzi ūdens un dzert pa 1 ēd.k. 4 vai 5 reizes dienā. Šķidro ekstraktu (1:1 ar 25 % spirtu) lieto pa 1 - 4 ml vienā reizē.
Vai lieto dažādu komplekso tēju maisījumos.
Brīdinājums.
Plikstiņa lakstus nedrīkst lietot tromboflebīta gadījumā un grūtniecības laikā. Ja urīnā ir asinis, pirms drogas lietošanas jākonsultējas ar ārstu.
Drogu uzglabāšanas ilgums.
1 gads.
Avots.
Grāmata - H.Rubine, V.Eniņa "Ārstniecības augi", izdevniecība Zvaigzne ABC, 2004.g.

Es šo augu lietoju kompleksajās tējās pie ginekoloģiskajām vainām un plaušu slimībām.

P.s Par solītajām dillēm tomēr vēlāk uzrakstīšu. Vēl ir laiks. Bet varu atrādīt, kādu kušķi ar kumelītēm man atvēlēja draudzene :)


Atļāva man ienirt šai skaistajā pudurā un salasīt tējai. Re kā drusku tomēr pasteidzos ar kumelītes iepirkšanu tirgū :D

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru