17/10/2021

Stādīt dārzu nozīmē ticēt rītdienai!

 Vēl dārza sezona nav noslēgusies, bet jau tiek plānota jaunā. Un ja vēl uzdāvināta grāmata - dārza plānotājs, vēl jo vairāk iedod iedvesmu plānot, pierakstīt un aprakstīt. Salikt idejas un ierakstīt jau esošo. 

 Un iesākt ar citātiem. Viens mans personisks. Mēs ar draudzenes esam to ievērojušas, ka tas strādā. Tā ir mūsu mantra - "Fiziski nogurt no dārza darbiem, ir veids kā sakārtot prātu un garīgi atpūsties". Dārzs ir mūsu vieta kur smelt spēkus, tērējot tos tur. 


Grāmata klasiska. Vienkārša. Bet man jāpiešķir sava aura. Savā art journal stilā. 



Man nekas nav vienkārši. Man vajag īpaši. 


Ir atstāta vieta ari citiem, nākamiem citātiem.


Viss, kas sastādīts uz palikšanu ir aprakstīts, ar šķirņu nosaukumiem, ar īpašībām.


 Bet mana dārza īpatnība ir tā, ka es plānoju ārstniecības augu dārzu. Sen ir tāda ideja, doma, vīzija. Jau pamazam eju tajā virzienā. Ir protams tradicionālie ikkatra dārza augi, kas priecē katrā no gadalaikiem, gada mēnešiem. Bet pāri visam tomēr man pamazam pārņem augi, kam ir ne tikai skaistums, bet arī noderīgums. Un tapis mazs špikerītis, kas varētu ieviesties ar laiku dārzā. Daļa jau ir. Sastādot sarakstu - sapratu ka pat liela daļa jau ir. 


 Ir arī apraksts ar dālijām. Vienkārši patīk man viņas. Konstatēju, ka katru gadu ieviešu pa vienu jaunu šķirni. Patīk salīdzināt, kas sanācis. Vai atbilst pirkumam. Ir interesanti kopainu redzēt.


 Grāmata pildās, un domāju nepiepildīsies līdz galam ilgi. Pat ļoti ilgi. Tāpēc jau tas ir plānotājs. Idejas, iedvesmas, kur salikt. Un gaidīt jaunus rezultātus. Salīdzināt sezonas. Ielikt atgādinājumus un neaizmirst kaut ko.




 Mans skaistais dārzs. Mana vieta kur atpūsties un priecāties par to. Vēl tikai sākuma stadijā. Pilns ar nezālēm, brīžam aizaudzis, bet lolots un kopts. Un krājam idejas jaunai sezonai. ;)

2 komentāri:

  1. Dažādu interešu un prieku apvienojums plānotājā!
    Skatos uz kresēm, kas tevi priecē. Mana šī gada pieredze. Jūnijā sētās neizdīga neviena, iesēju augusta sākumā, sadīga varbūt pat visas, ir pa divām lapiņām. Bet ziedus izveidot nu vairs neizdosies. Lai arī nav bijušas lielas salnas, un laiks pieturās tāds mērens. Tāda nu tā vasara bija. Cinniju otrais sējums sadīga labi un arī skaisti izziedēja.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Man kreses ar slikti auga iepriekšējos gadus. Šogad iesēju zem ābeles dobē visādu vasaras zemo puķu sējumu un sadīga. Pati priecājos ka beidzot 2 vietās kreses sadīga un pa vasaru saauga smukas. Es maijā sabēru dobēs/

      Dzēst