26/07/2011

Birstalas nārbulis

 Šis augs man šogad ir jaunums. Pirmo reizi lasu un domāju ko un kā darīties. Maz informācijas ir par viņu. Bet kaut ko tomēr esmu atradusi.


Birstalas nārbulis.
Drogas – laksti. Ievāc ziedēšanas laikā. Laksti satur C vitamīnu, glikozīdus, alkaloīdus, ziedi – karotīnu. Tēja nomierina centrālo nervu sistēmu, palīdz hipertonijas gadījumā. Uzlējumu izmanto kā vietējās vanniņas un skalošanai, ja ir dažādas ādas vainas (diatēze, ekzēma, nātrene).
Lietošana.
Tējas pagatavošana: 1 ēdamkaroti drogu aplej ar 200 ml karsta ūdens un atstāj ievilkties 10–15 minūtes.
Drogu uzglabāšanas ilgums.
1 gads.
Avots.
http://www.termorelax.com/web/?id=401809
http://maija.ucoz.lv/publ/veseliba/vitamini/daba_mums/61-1-0-316

Doma šo augu pamēģināt pie ādas problēmām. Šad tad maziem izsitas ādiņa. Arī man no augu lielās lasīšanas, brišanas pa pļavām, sakosta un sadzelta - uzmetas uz rokas locītavām un potītēm niezoša āda, kā nātrene. Tad nu provēšu vanniņās un tējās.

2 komentāri:

  1. šie laksti man ļoti patīk:) viņiem maģiska krāsa..

    AtbildētDzēst
  2. jā man ar tā skaistā krāsa iepatikās. pilna pļava bija ka salasīju vairākas buntes. Un tad veselu vakaru meklēju nosaukumu, tad iedarbību. un re atradu ar :) izrādās ne tikai skaista bet arī noderīga.
    ja kādu augu ievācu un tomēr ārstnieciski neder - bāžu spilvenos. nekas netiek izmests un nekas nav lieks ;)

    AtbildētDzēst