27 novembris 2011

Pirmā advente ar briedi, piparkūkām un vainagu.

 Pirmā advente ir klāt, un sākas Ziemassvētku gaidīšanas laiks.
Pirmā advente vienmēr mums iesākas ar vainagu pagatavošanu un piparkūku cepšanu.  Bet lai šajā dienā nebūtu viens vienīgs darbs, kaut ko jau pagatavoju vakar.


Pirmais tapa briedis. Vienā vācu žurnālā noskatīju ideju un pagatavoju ziemeļbriedi Rūdolfu. Vismaz bija tāda smieklīga doma :D
Mudžinājos ilgi, un sapratu zvēru darināšana nav manā stilā. Nu nemāku nepavisam :))))


Sanāca drīzāk uzbarojies alnis, vai krančbernāra sugas suns :D

Bet arī tāds var atvest bērniem prieku un Ziemassvetku noskaņu :D
Tagad šis zvērs tiek staipīts no stūri uz stūri, un vizināti uz tā lāči, zaķi un kaķi.
Rūdolfs strādā vaiga sviedros :)))

Tapa arī adventes vainags.

Vēl nedaudz dekoru - lentītes, bumbiņas, appūsti čiekuri, karstā līme.
Un vainadziņš gatavs.


Un tad tika sagatavota piparkūku mīkla.

Piparkūkas jau pāris gadus sāku cept pirmajā adventē. Kāpēc ne Ziemassvētkos? Nekad vairs. Pirmkārt - cik cepām, tik vienmēr palika neapēstas. Kurš pēc Ziemassvētkiem vēl girb tās ēst? Mana ģimene toč vairs pēc jaunā gada piparkūkas neēd. Un bieži ir stāvējušas pat līdz Lieldienām. Un otrkārt - ziemassvētku priekšvakarā tāpat pietiek ar kaudzi darbu, un ja vēl jāieplāno laiks pie plīts stāvēšanu ar pannām. Nu nē, tas nav tas pareizākais (vismaz manā skatījumā).
Bet kad būtu tas pareizais laiks? Pirmā advente - piparkūkas jācep, kad sākas tas skaistais gaidīšanas laiks. Māja smaržo vienkārši lielisi. Un te arī rodas tas pareizais noskaņojums, gaisotne.
Šī ir mūsu ģimenes tradīcija.

Un tātad ķeramies klāt mīklas gatavošanai.
Man iecienītā piparkūku mīkla. Nezinu kur un kad dabūju. Bet kad izmēģināju, tā iemīlēju. Šādu jau gatavoju gadus 5 vai 6.

Šokolādes un medus piparkūkas


Vajag:
- 1 glāze medus
- 250 gr šokolādes (es ņēmu piena ar riekstiem). (No šokolādes krāsas atkarīgs cik tumša būs mīkla).
- 2 olas
- 1 tk cepamais pulveris
- 10 gr piparkūku mīklai domāts garšvielu maisījums (šoreiz liku klāt 30 grami jeb divas dažādas pakas)
- milti (ap 500 gr)

Gatavo:


Katlā liekam medu un salauzītu šokolādi, karsējam līdz viss izkusis, un sajaucies viendabīgā masā.






Masai beram klāt garšvielu maisījumu, cepamo pulveri un izmaisam.
Pievienojam divas sakultas olas, un iemaisam.







Un tad maisam miltus iekšā, līdz sāk atlipt no malām un veidoties mīkla.
Pabeidzam mīcīt uz galdu. Nedrīkst pārāk daudz miltus iemīcīt, lai nav pārāk cieta. Jābūt mīkstai, nedaudz plūstošai, bet ne lipīgai.


Liekam pārtikas plēvē, un ieliekam ledusskapī uz 24 stundām atpūsties.








Un šodien velkam mīklu ārā, veltnējam un cepam piparkūkas.
Jābrīdina, pirmajā momentā mīkla būs diezgan cieta.
Bet vai tad esmu viena mājās? Visi darbi tika sadalīti - vīrs rullēja mīklu, es spiedu un kārtoju uz pannas, Marita smērēja ar olu, bet Markuss degustēja mīklu, un fenderēja, uz istabu prom, izspiestās figūriņas.


Darbs gāja tik raiti, ka pus stundā visa mīkla izrullēta, saspiesta, salikta.
Man tik beigās palika ilgāka pasēdēšana pie plīts un cepšanas vaktēšana.
Mmm, gardas. Ar riekstu gabaliņiem un kraukšķīgas.


Cepumu daudz, gan lieli, gan mazi. Bet priekšā viss mēnesis, ko grauzt. Dažas tika izceptas ar caurumiņiem, lai eglītē kā rotājumus sakarināt. Kas dāvanās tiks ieliktas un apzīmētas. ;)

Darbi nu apdarīti, varam pasēdēt un atpūsties.

10 comments:

  1. Liels paldies par recepti, noteikti pamēģināšu lidz Zsv.Bet Rūdolfs vienkārši feini izdevies!Veltīgi saki, ka nepadodas zvēri!

    AtbildētDzēst
  2. Biene - lūdzu, lai labi garšo ;)
    Zvēri man nepadodas jo tapšanas laikā viņi paši izvēlas kas grib kļūt, nevis ko es esmu ieplānojusi :D

    AtbildētDzēst
  3. Es arī gribu Tādu Rūdolfu:)
    visus piecus tādus:)))))

    AtbildētDzēst
  4. Arī iepatikās mans suņupuika ar ragiem? :D

    AtbildētDzēst
  5. Es ar', man ar' gribās tādu feinu Rūdolfu:):)

    AtbildētDzēst
  6. jauka Jums Adventes sagaidīšana :) paldies par piparkūku mīklas recepti - man kā reiz šogad gribētos izmēģināt uztaisīt pašai :)tāpēc man precizējošs jautājums - kādas šīs sanāk - cietas (kraukšķīgas) vai mīkstas un vai cepot nepūšas? pēc bildes izskatās, ka kraukšķīgās un kas nepūšas - tieši tādas, kādas, man vajag :)

    AtbildētDzēst
  7. un vēl aizmirsu uzjautāt - no šokolādes garšo pēc šokolādes vai tā tiešām tikai krāsai?

    AtbildētDzēst
  8. nedaudz var just šokolādi caur. un jā kraukšķīgas un stingras, ar noteikumu ja ļoti plānas cep. un nepūšas ;)cepamo pulveri pat var likt pus tējkaroti ;)

    AtbildētDzēst
  9. Vai taukvielas nav jāliek (sviestu, taukus)kā parasti citās piparkūku receptēs???

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. nē, vismaz es nelieku. šo recepti jau izmantoju gadus 6, un nesūdzos ka man kaut kas trūktu :D

      Dzēst